Zintegrowany System Zarządzania

POLITYKA ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA OPA-ROW SP. Z O.O.

Priorytetowym celem firmy OPA-ROW sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku jest stałe spełnianie wymagań Klientów poprzez osiągnięcie i utrzymanie wysokiego poziomu jakości w zakresie:

– projektowanie, produkcja, montaż, rozruch oraz serwis urządzeń i instalacji elektroenergetycznych, automatyki przemysłowej, elektrycznych układów napędowych,

– projektowanie, produkcja oraz serwis urządzeń technicznych,

– naprawy i remonty urządzeń elektrycznych i elektronicznych,

– badania i pomiary urządzeń technicznych, procesów technologicznych i stanu środowiska.

Problematyka BHP oraz jakości usług i wyrobów odgrywa istotną rolę w świadomości Najwyższego Kierownictwa, dlatego też zajmuje ważne miejsce wśród zadań realizowanych przez firmę i leży w kompetencjach osób w niej zatrudnionych.

Nasze cele realizujemy poprzez:

  • stałą orientację na potrzeby i oczekiwania Klientów zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych,
  • indywidualne i rzetelne podejście do każdego Klienta i zdobycie jego trwałego zaufania,
  • stałe podnoszenie poziomu wyposażenia i stanu zaplecza technicznego,
  • przestrzeganie obowiązujących wymagań prawnych i innych z zakresu BHP, innych wymagań dotyczących działalności firmy oraz innych specyficznych zobowiązań istotnych dla kontekstu Organizacji
  • zobowiązanie się Organizacji do spełniania wymagań dotyczących zgodności,
  • doskonalenie wszystkich procesów realizowanych w firmie, dobrą praktykę profesjonalną oraz wysoką jakość badań w usługach świadczonych klientom,
  • wysoki poziom usług Laboratorium Badań Środowiskowych, zgodny z ustalonymi metodami oraz wymaganiami klientów,
  • unikanie zaangażowania się w jakąkolwiek działalność, która mogłaby zmniejszyć zaufanie do naszych kompetencji, bezstronności, oceny oraz rzetelności działania,
  • świadczenie usług oraz produkcję wyrobów o jak najwyższych standardach,
  • zapobieganie wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym,
  • ciągłe doskonalenie działań w zakresie BHP poprzez wykorzystywanie najnowszych osiągnięć nauki i techniki oraz dotychczasowych doświadczeń,
  • podnoszenie świadomości i odpowiedzialności pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy poprzez kreowanie kultury bezpieczeństwa i współdziałanie pracowników wszystkich szczebli,
  • prowadzenie racjonalnej i niestwarzającej zagrożenia dla środowiska gospodarki,
    odpadami poprzez segregację, zabezpieczanie lub przekazywanie do recyklingu czy unieszkodliwienia,
  • ciągłe podnoszenie kwalifikacji naszego personelu, w tym pogłębianie świadomości ekologicznej pracowników oraz kwalifikacji w zakresie zarządzania bezpieczeństwem i utrwalanie przekonania, że wspólne bezpieczeństwo w Organizacji zależy od prawidłowego wypełniania obowiązków przez każdego członka załogi,
  • zapewnienie odpowiednich zasobów i środków,
  • pełną otwartość w zakresie informowania o stanie bezpieczeństwa pracy,
  • zapewnienie by realizacja usług i sprzedaż prowadzone były w warunkach przyjaznych środowisku i bezpiecznych dla człowieka,
  • sprawną i terminową realizację zamówień,
  • badanie satysfakcji i poziomu zadowolenia Klientów.

Gwarancją osiągnięcia założonych celów jest świadomość Najwyższego Kierownictwa oraz pracowników firmy o konieczności stałego doskonalenia wszystkich procesów ukierunkowanych na uzyskanie satysfakcji naszych Klientów, wynikającej z zaspokojenia ich potrzeb oraz skuteczne zarządzanie procesami w sposób umożliwiający poprawę stanu BHP zgodnie z zasadami ciągłego doskonalenia w każdym aspekcie funkcjonowania firmy, a także wymagań norm PN–EN ISO 9001:2015-10, PN-ISO 45001:2018, PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 i norm uzupełniających.

Tak opisaną i wdrożoną Politykę Jakości i BHP firmy wraz z pracownikami będę promować i stosować  z należytą starannością oraz będę dbać o jej aktualność.

Prezes Zarządu OPA-ROW sp. z o.o.

Rybnik, 03.02.2023 r.