POLITYKA ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA OPA-ROW SP. Z O.O.
Priorytetowym celem firmy OPA-ROW sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku jest stałe spełnianie wymagań Klientów poprzez osiągnięcie i utrzymanie wysokiego poziomu jakości w zakresie:
– projektowanie, produkcja, montaż, rozruch oraz serwis urządzeń i instalacji elektroenergetycznych, automatyki przemysłowej, elektrycznych układów napędowych,
– projektowanie, produkcja oraz serwis urządzeń technicznych,
– naprawy i remonty urządzeń elektrycznych i elektronicznych,
– badania i pomiary urządzeń technicznych, procesów technologicznych i stanu środowiska.
Problematyka BHP oraz jakości usług i wyrobów odgrywa istotną rolę w świadomości Najwyższego Kierownictwa, dlatego też zajmuje ważne miejsce wśród zadań realizowanych przez firmę i leży w kompetencjach osób w niej zatrudnionych.
Nasze cele realizujemy poprzez:
- stałą orientację na potrzeby i oczekiwania Klientów zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych,
- indywidualne i rzetelne podejście do każdego Klienta i zdobycie jego trwałego zaufania,
- stałe podnoszenie poziomu wyposażenia i stanu zaplecza technicznego,
- przestrzeganie obowiązujących wymagań prawnych i innych z zakresu BHP, innych wymagań dotyczących działalności firmy oraz innych specyficznych zobowiązań istotnych dla kontekstu Organizacji
- zobowiązanie się Organizacji do spełniania wymagań dotyczących zgodności,
- doskonalenie wszystkich procesów realizowanych w firmie, dobrą praktykę profesjonalną oraz wysoką jakość badań w usługach świadczonych klientom,
- wysoki poziom usług Laboratorium Badań Środowiskowych, zgodny z ustalonymi metodami oraz wymaganiami klientów,
- unikanie zaangażowania się w jakąkolwiek działalność, która mogłaby zmniejszyć zaufanie do naszych kompetencji, bezstronności, oceny oraz rzetelności działania,
- świadczenie usług oraz produkcję wyrobów o jak najwyższych standardach,
- zapobieganie wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym,
- ciągłe doskonalenie działań w zakresie BHP poprzez wykorzystywanie najnowszych osiągnięć nauki i techniki oraz dotychczasowych doświadczeń,
- podnoszenie świadomości i odpowiedzialności pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy poprzez kreowanie kultury bezpieczeństwa i współdziałanie pracowników wszystkich szczebli,
- prowadzenie racjonalnej i niestwarzającej zagrożenia dla środowiska gospodarki,
odpadami poprzez segregację, zabezpieczanie lub przekazywanie do recyklingu czy unieszkodliwienia,
- ciągłe podnoszenie kwalifikacji naszego personelu, w tym pogłębianie świadomości ekologicznej pracowników oraz kwalifikacji w zakresie zarządzania bezpieczeństwem i utrwalanie przekonania, że wspólne bezpieczeństwo w Organizacji zależy od prawidłowego wypełniania obowiązków przez każdego członka załogi,
- zapewnienie odpowiednich zasobów i środków,
- pełną otwartość w zakresie informowania o stanie bezpieczeństwa pracy,
- zapewnienie by realizacja usług i sprzedaż prowadzone były w warunkach przyjaznych środowisku i bezpiecznych dla człowieka,
- sprawną i terminową realizację zamówień,
- badanie satysfakcji i poziomu zadowolenia Klientów.
Gwarancją osiągnięcia założonych celów jest świadomość Najwyższego Kierownictwa oraz pracowników firmy o konieczności stałego doskonalenia wszystkich procesów ukierunkowanych na uzyskanie satysfakcji naszych Klientów, wynikającej z zaspokojenia ich potrzeb oraz skuteczne zarządzanie procesami w sposób umożliwiający poprawę stanu BHP zgodnie z zasadami ciągłego doskonalenia w każdym aspekcie funkcjonowania firmy, a także wymagań norm PN–EN ISO 9001:2015-10, PN-ISO 45001:2018, PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 i norm uzupełniających.
Tak opisaną i wdrożoną Politykę Jakości i BHP firmy wraz z pracownikami będę promować i stosować z należytą starannością oraz będę dbać o jej aktualność.
Prezes Zarządu OPA-ROW sp. z o.o.
Rybnik, 03.02.2023 r.